8.11.15

La Cursa de la Dona de Bcn (Carrera de la Mujer) un negoci com un altre

La Cursa de la Dona (oficialment dita "Carrera de la Mujer" encara que se celebri a Barcelona), un negoci com un altre. 

                      
Resulta curiosa la manera de resoldre les crítiques que va rebre Motorpress Ibérica -l’organització d'aquesta cursa- fa dos anys. Moltes participants es van queixar per la 'quantitat solidària' que va donar: 50.000 euros d'uns ingressos de 640.000 per les inscripcions d’un circuit de 8 curses a tota Espanya. L'any passat van donar el doble, 100.000 euros. Ho van fer després que van augmentar 2 euros la inscripció (un 25% més): de 8 euros van passar a 10, el mateix preu d'enguany, aconseguint 965.000 ingressos (un 51% més).

Per altra banda, la donació que entreguen a la AECC (Asociación Española Contra el Cancer) no té res a veure amb el que anuncia pomposament la seva web, que diu “¿Qué empresa o persona individual destina más del 20% de sus ingresos a un fin benéfico?”. Si fos així, en lloc de 100.000 euros haurien d'haver estat 193.000 perquè el nombre d'inscrites a les 8 curses va ser de 96.500.
  
València: 11.000 inscrites
Madrid 30.000
Vitòria: 5.000
Gijón: 6.500
Corunya: 5.000
Sevilla: 9.000
Barcelona: 25.000
Saragossa: 5.000


Un negoci com un altre. Res a dir, si no fos que l'esdeveniment el revesteixen de “solidaritat” amb un element tan sensible com és el càncer. 

Miquel Pucurull