7.3.22

Sawang Janpram, atleta de 102 anys

Amics i amigues, l’altre dia, per la televisió, van fer un reportatge sobre un tailandès, de nom Sawang Janpram, que havia participat en el campionat d’atletisme master de Tailàndia la setmana passada. Vaig quedar bocabadat. Té 102 anys i els 100 metres els va fer, agafeu-vos: en 28 segons. Havia guanyat totes les medalles de les proves de la seva categoria de més de 100 anys on hi va prendre part i a les imatges mostrava una vitalitat fora del normal per a un home de la seva edat. No tant sols corrent, sinó també llençant la javelina i el disc. Vaig voler saber més d’ell i vaig buscar per Internet. Ja sabeu, als iaios veterans ens interessa molt el que fan els iaios ultraveterans perquè són el nostre salconduit: si ells fan el que fan, nosaltres potser també. Vaig trobar un article que deia que cada dia fa llargues caminades i unes setmanes abans del campionat va entrenar-se pel matí i per la tarda en un estadi del poble on viu. La seva filla de 70a anys li fa d’entrenadora i diu "El meu pare només té pensaments positius i sempre està de bon humor. En termes de salut física, s'ha enfortit molt des què practica atletisme. Abans li tremolaven les mans, però des què en fa, el tremolor se li ha aturat. Està molt fort”. Certament, a les imatges vaig veure com corria, i he de dir que ja firmo. No per quan jo també tingui 102 anys sinó per ara mateix. Fins el cap de setmana que ve, correu molt. DE pressa o a poc a poc, però molt.

Vídeo: htmlhttps://www.cuatro.com/deportes/top/sawang-janpram-atleta-102-anos-arrasa-records_18_3292545722.html

                                    .......................

Miquel Pucurull

7/03/2022


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada