1.9.16

266 noves curses aquest any a Catalunya

Pel fet que hi ha algunes curses que estan perdent pistonada podria fer pensar a més d'un que el boom del córrer s'està desinflant. Res d'això. Succeix que cada dia hi ha més curses noves i això afecta a la participació d'algunes proves. Amb l'allau de les que es posen en marxa -se'n deixen de fer molt poques d'antigues- no és estrany que hi hagi proves amb menys participants que l’any passat. Son moltes les opcions que té el corredor per anar a un lloc o altre.

Per veure-ho bé es fa necessari utilitzar dades, i un dels elements per mesurar la situació, a banda del nombre de corredors i corredores que participen en les curses, és comprovar la quantitat de noves proves que s’afegeixen al calendari. Confesso que, malgrat per intuició es fa palès que cada dia n’hi ha més , m’ha sorprès el seu número, que em sembla espectacular: 266 aquest any.

Esbrinat el calendari que publica Runedia, que està considerat com el més complet, de les 1.413 curses que se celebren enguany a Catalunya, entre les de ruta, muntanya, triatlons/duatlons i de orientació, estimo que n’hi ha 266 de noves.
El total de curses que se celebren aquest any a Catalunya, extret del mateix calendari, són aquestes 1.413 que deiem, que també és una xifra per sucar-hi pa:
Nota: Tot i que el calendari d’on he extret les dades és molt exhaustiu, segurament hi ha algunes curses que no hi figuren. Per la qual cosa, és més que probable que, en realitat, siguin algunes més.

Miquel Pucurull
13/12/2014

2 comentaris:

  1. Anònim25.5.16

    Bon dia Miquel,

    En primer lloc felicitar-lo per tots els projectes que està tirant endavant i dels quals, estic ben segura, que vostè és tot un líder!!! :)

    Em presento... Sóc la Berta Benito, estudiant de l'INEFC de Barcelona i estic escrivint un article vinculat amb les curses/maratons/triatlons, etc a Catalunya. He estat mirant diferents cercadors per tal de crear una base de dades on poder reunir-les totes, però em resulta realment difícil poder establir uns criteris ferms així com obtenir tota la informació que hi ha actuament.

    Vec que vostè hi està molt al dia d'aquest tema i m'agradaria posar-me en contacte ja sigui via e-mail o en persona (com li vagi millor) per poder, així, platejar-li algunes qüestions que m'han sorgit.

    Espero la seva resposta,

    Atentament,

    Berta Benito.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la feicitació, Berta.
      Si vols posar-te en contacte amb mi, el meu correu és
      miquel@pucurull.cat

      Salutacions.

      Elimina