6.8.19

L'intent de baixar de 2h a la marató


Fa dos anys, el recordista del món de marató, Kipchoge, no va poder baixar de 2hores a la ciutat de Monza, en un intent patrocinat per una coneguda marca de material esportiu. Es va quedar a 26 segons. A la xarxa, i també en alguns diaris, es va criticar que fos una acció de màrqueting. Es deia, per "experts" en la marató, que els tres corredors que van provar de fer-ho van ser especialment entrenats, com si fos un pecat...que van disposar de més avituallaments del compte i més llebres del que estableixen les normes. També es qüestionava que les sabatilles que duien havien estat dissenyades exprés per a l’ocasió. I què! A mi m’alegra que es facin millores per tal de rebaixar les marques de l’atletisme. Fa cinquanta anys, el salt d’alçada i el de perxa es feien sense matalàs al terra; les pistes eren de cendra en lloc de tartan, les perxes eren de bambú; i més enrere en el temps, el calçat dels atletes eren espardenyes. La meva opinió és que, encara que la prova hagués estat un esdeveniment per vendre més bambes, benvinguda sigui. Va servir per estimular a patrocinadors i a atletes a seguir tractant d’aconseguir la fita, potser més aviat del que alguns escèptics creuen. S'ha anunciat, per cert, que a l'Octubre, a Viena, en Kipchoge ho tornarà a intentar.


Miquel Pucurull
06/08/2019 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada