22.6.13

El corredor androide (de Toni Lastra)

Toni Lastra és un veterà i admirat corredor de fons de València, que fou l'ànima de la marató de la seva ciutat fa anys. Escriu molt, i molt bé, sobre el món del córrer, sovint a la revista Corricolari. Extrec i tradueixo del seu llibre, La Columna de Andrópolis II (un recull de magnífics escrits publicats en el diari Levante ), els paràgrafs finals d’un divertit capítol .

"El corredor androide

Ha arribat la cibernètica, i amb el seu immens poder, ha canviat els antics valors. (...) En una cosa tan natural com el córrer a peu -el primer esport de la raça humana- es habitual veure ja al corredor cibernètic.

En la darrera marató de València vaig trobar-me un antic amic corredor, a qui sempre li he dit, sense gaire acceptació per part seva, C3PO, com l’androide de La Guerra de les Galàxies. Duia de tot: un pulsòmetre amb la seva cinta al pit; dos rellotges (un de digital i un altre gran com un donut), una polsera magnètica, una chuleta de plàstic amb els temps de pas que havia de fer...El rellotge cosmonàutic portava alarmes anaeròbiques, polsadors, senyals de ritme, i fins i tot un botó especial per escoltar la música d'un pasdoble atlètic per als moments que decaiguessin els ànims. A més a més, el meu amic duia una gorra, un walkman i unes ulleres tornassolades. 

Li vaig dir, “-A casa tinc un rellotge enorme, amb esfera lluminosa, que tu no tens, però no me’l puc posar quan corro”. “-Per què?”, em va preguntar. “-Perquè és de paret”, li vaig contestar. 

Se’n va anar renegant, sense riure la gràcia; la veritat és que aquest androide no tenia mai programat el sentit de l’humor.” 

Toni Lastra



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada